מאמרי גידול קנאביס

אז כיצד ניתן לייצר זרעי קנאביס נקביים?

צמח הקנאביס מתחלק לזרעיים זכריים ונקביים. הזרעים הנקביים הם אלו שמגדילים את תפוקת הגידול היות והם היחידים הנושאים את החומרים הפעילים בצמח הקנאביס, CBD ו-THC ובריכוז גבוהה מאוד.
כשמגדל הקנאביס מחליט על זריעת זרעי הקנאביס, עליו לקוות שבין הזרעים מצויים גם זרעים נקביים. עם הזמן, התפתחה שיטה הנקראת פמיניזציה, או הנקבה בעברית. שיטה זו היא הגורמת להתפתחות זרעים שיהיו ממין נקבי, ובכך יוכלו להגיד את תנובת היבול.
ישנן כמה דרכים להליך זה, וכל הליך שונה מקודמו בציוד הנדרש ובשיטת הפעולה.
ניתן לעשוץ שזאת בדרכים טבעיות ומלאכותיות.
הדרכים המלאכותיות דורשות יותר עבודה, כאמור, הן מושפעות מהליכים חיצוניים ולא מהליכי צמיחה טבעיים.

למרות שישנה האפשרות להפיק זרעים נקביים ללא שימוש בחומרים חיצוניים, הדרכים הנפוצות יותר הינן בשימוש בתמיסות מיוחדות שתפקידן הוא להשפיע על התפקוד ההורמנלי של הצמחים.
ישנם סוגים שונים של תמיסות הניתנות לשימוש לצורך הליך ההנקבה, התמיסה הראשונה כדוגמה, כוללת נתרן תיוסולפט, יוני כסף וכסף חנקתי.

אז הנה מעט מידע על החומרים הפעילים המרכיבים את התמיסות:

נתרן תיוסולפט (STS) – חומר זה נמצא שמיש בפן הרפואי, הוא משמש כטיפול בהרעלת ציאניד.
בהמשך נמצא יעיל לצורך מדידת כמות הכלור במאגרי מים, כגון בריכות שחייה או בריכות דגים.

יוני כסף וכסף חנקתי- ביוני הכסף ניתן להשתמש כחלק מתמיסה הומוגנית של מים וחלקיקי כסף.
חשיפה מרובה לחומר עשויה להוביל לגירויים בעור או בעיניים, לכן חשוב להקפיד על שימוש אך ורק עם מצעי מגן. היא אמנם נחשבת בטוחה, ואף משמשת כתרופה אלטרנטיבית לעייפות, אך היא לא מאושרת על ידי ה- FDA לכן חשוב להקפיד על אמצעי זהירות נדרשים.
תרכובת הכסף החנקתי היא תרכובת דומה, הנמצאת בשימוש להליך ההנקבה של זרעי הקנאביס.

חומצה ג’ברילית (GA3)- ההורמון המצוי בתמיסה הינו הורמון צמחי. השימוש בתמיסה זו נמצא יעיל פחות מבחינת ריבוי ה הנקביים, ולכן הוא פחות יעיל לגידול רחב היקף. מומלץ לשלבו עם חומר נוסף, בכדי להגיע לתנובה הרצויה.

מאמרים נוספים

כדאי לקרוא גם..
Close
דילוג לתוכן