חנויות גידול ביתי הן חנויות ייעודיות לממכר ציוד ומיכון הדרושים לגידול ביתי של צמחים בחללים פתוחים או במערכות סגורות ומבוקרות, והן נקראות גם חנויות הידרופוניקה. חנויות גידול ביתי מעסיקות לרוב צוות בעלת מומחיות וניסיון עשיר בתחום הגידול הביתי, שתפקידו לספק ללקוח מקצועיות, חוויה מקיפה ואת כל הציוד והידע לו הוא דרוש כדי להתחיל לגדל בהצלחה צמחים במרחב הביתי.

חנויות גידול ביתי קיימות בישראל כבר שנים רבות, אך בעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בתחום זה, בעיקר בתחום של גידול צמחים בחללים סגורים על בסיס מערכות הידרופוניות מתקדמות, וקמו רשתות וחנויות רבות שנועדו לשרת את קהל הלקוחות שהולך וגדל. לגדל צמחים בבית זה לא רק תחביב שיכול להיות כיף לאנשים מסוימים, אלא תחום זה התפתח עד היום לכדי תחום שמשרשת גם לקוחות מסחריים בתחומים של גידול תבלינים ומזון וכן גידול של מיני צמחים ופירות מיוחדים שאינם גדלים באקלים הישראלי הרגיל. זהו תחביב שגם יכול לסדר לכם את הכיס בעזרת תפוקה מתמדת של פירות, ירקות, תבלינים אקזוטיים, צמחי מרפא וסוגים נוספים של צמחים שכמעט את כולם ניתן לגדל בתנאים אופטימליים רק בסביבה ביתית מבוקרת.

המטרה העיקרית של חנויות גידול היא לספק ללקוחות – חובבי הצמחים, הגידול הביתי, החקלאות האורבנית והטבע – ציוד, ידע, מקצועיות ושירותים שיעזרו להם לאמץ את התחביב הכי ירוק שיש, תוך שמירה אדוקה על חמשת ערכי היסוד– מקצועיות, פרטיות, חווית לקוח, מחיר תחרותי ושירות מנצח.

גידול ביתי

ערך היסוד של מקצועיות נמדד על פי איכות השירות שמקבל הלקוח, בשאיפה בצורה שעונה על כל צרכיו בתהליך קצר ככל האפשר ותוך ביקור בודד בחנות. המקצועיות כוללת גם את ההתאמה של המוצרים הרלוונטיים לכל מטרות הגידול וכן את תכנון ובניית החלל (לא כולל הקמה) בבית הלקוח.

ערך היסוד של פרטיות נמדד לפי רמת האנונימיות של מערכת השירות והמכירות, שצריכה לפעול בצורה אנונימית ומאובטחת לגמרי, בצורה שמבטיחה לכל לקוח חוויה פרטית עם רמת דיסקרטיות גבוהה במיוחד ואפס חשיפה לגורמים חיצוניים, לא רק לרשויות. פרטיות הלקוח נלקחת בחשבון בעיקר בעת גידול של צמחים בסביבה ביתית מבוקרת.

ערך היסוד של חווית לקוח נמדד בסיכום לפי חווית הקנייה הכללית שעבר הלקוח בעת השימוש בשירותי החנות או באתר האינטרנט שלה. חווית הלקוח מתחילה עוד משלב הדפדוף הראשוני בין המוצרים והיא לא מסתיימת בקניית המוצר אלא ממשיכה גם לאורך השירות לו זקוק הלקוח לאורך הדרך.

ערך היסוד של מחיר תחרותי הוא אולי הערך האבסולוטי והפשוט ביותר, מאחר ובסופו של דבר מחיר המוצרים והשירותים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר ללקוח. המחיר שהלקוח מקבל הוא גורם מרכזי מאד בבחירת נותן השירות המתאים, ולכן יש למשתנה זה ערך מהותי בעת ביצוע הבחירה הסופית.

ערך היסוד של שירות איכותי הוא התחום החשוב ביותר, כיוון שחנויות גידול נועדו להציע ללקוח בעיקר שירות יעיל, מהיר, חוויתי ומקיף, שעונה על כל הצרכים שלו ובעיקר משאיר אותו עם טעם של עוד לפעם הבאה. שירות טוב משמר לקוחות וגורם ללקוחות חדשים להיכנס למעגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *